Vi oppfordrer alle ansatte i Helse Sør-Øst som har
IKT-utstyr som ikke lenger brukes til å levere det inn til resirkulering hos
Sykehuspartner.
Som ansatt i Helse Sør-Øst melder du fra til Sykehuspartner
på vanlig måte, gjennom Min Sykehuspartner om at du har utstyr som skal leveres
inn. Da kommer vi og plukker det opp hos deg.
Hvorfor er dette viktig?
For alle som har PC (bærbar eller stasjonær) betales en
månedlig arbeidsflatekost så lenge PC-en er registrert på deg som bruker. Det
er derfor viktig at PC-er som ikke er i bruk leveres inn for å sikre at du ikke
betaler for utstyr du ikke bruker eller ikke skal ha.
Når du leverer inn din gamle maskin er du med på å sørge for
at data eller utstyr ikke kommer på avveie. Mange av maskinene er også satt opp
med tilgang til driftsmiljøet, og det er derfor svært viktig at disse maskinene
håndteres riktig når de ikke lenger er i bruk.
I tillegg er en god håndtering av periferiutstyr med på å
bidra til miljømessige gevinster. Sykehuspartner er en miljøsertifisert bedrift
og har iverksatt flere tiltak for å spare miljøet.
Hva skal innleveres?
Alt som er kjøpt inn av Sykehuspartner skal innleveres,
bl.a. mobiltelefoner, PC (både stasjonære og bærbare), skjermer, skrivere og
skannere, i tillegg til mindre elektronisk utstyr som tastatur, mus og ladere.